fredag, februar 27, 2009

Huset til Gamlå

Ble utfordret av den koselige bloggeren Kvardagsliv i Storemyra om å vise mitt hus, og da gjør Gamlå det:).


Her er fremsiden og inngangspartiet til huset vårt og det er jeg velding fornøyd med!!

Her kommer den ene siden av huset om det er øst eller vest vet jeg ikke!
Så kommer den andre siden, og der skimter dere leiligheten som er under bygging.
Ned siden av huset, og her ser dere enda bedre leiligheten. Gleder meg til å ta i bruk den STORE terassen som vi får ( ca 65 kvm) , og hvor solen vil varme oss til langt ut i de sene kveldstimer.
Her har vi hobbyrommet til Gamlå hvor hun sitter og blogger og har kontakt med dere!!
Kanskje oppdaget du Linselusa Gubben på bildet der vi ser Carporten. Gubben gjør de siste finpussene på hans STORE hobby Resturering av Gamle mopeder dette er vist en..........
"Sachs Cresent varemoped 1982. " Er han ikke flink vel,?!!

Generelt om huset: Er fra 1957, vi har totalt renovert utvendig, nettopp skiftet vinduer. Kledningen ble skiftet for 5 år siden. Beleggningstein er lagt av oss og det samme med Carporten. Jeg har en flink Gubbe, men jeg deltar i arbeidet jeg også. Er ikke redd for å ta i et tak.

Denne utfordringen gir jeg til de av dere som har lyst på den!!


God Helg fra hu Gamlå
som skal på bloggtreff i morgen

27 kommentarer:

sirisinspirasjonsunivers sa...

Fint hus du har gamlå! Og hobbyrommet du viste i det ene inlegget her er beundringsverdig! Knallflott var det! Vi er og i gang med terassebygging ;) eller rettere sagt utvidelse av terassen :) Blir godt å få bedre plass! Det er skjønt å ha når det er fint vær! Håper du har det fint, og at du får en kjempefin helg! Kos deg! hilsen fra Siri

Linda sa...

Heisan...
Så koselig hus dere har da!
Ser veldig fint ut utvendig også!
Herlig moped! Der er fint at gubben din har en slik hobby...
alle har godt av en hobby...som gjør at en kobler av og koser seg!
Så artig med bloggtreff i morra da!
Kos deg masse!
Ha en super duper helg ;O)

Stor klem fra Linda

GundaM sa...

Så flott et hus dere har da, men si meg finnes der ikke ssnø...? Her snør vi snart inne ;(

os dere på bloggtreff imorra, kos deg skikkelig;)

Klem

Josefine sa...

Hei:) Så fint hus du bor i..skal si dere har jobbet! Må være en god følelse å få satt sitt eget preg på huset, selv om det sikkert har kostet tid og krefter.

Håper du får en kjempefin dag i morgen på treffet, det fortjener du!! Klem

Guttemamma sa...

Dette var veldig gøy å se!! Flott hus dere har, og nå "ser" jeg deg jo mer for meg!! God helg, klem fra Anette

Lisemoren sa...

Hei Gamlå, nå er det lenge siden jeg har vært på bloggerunde, så kjekt å komme innom deg igjen. Skal s du har et flott hus, og den nye leiligheten med terasse over er jo virkelig smart. Jeg har også sol til elleve og syns nesten jeg må ha såpass, he,he. Om sommeren har jeg meg alltid en rolig stund der, om ikke jeg har glemt tiden og står på hodet i et bed da....

Flotte tøfler du hadde fått av din mor, så snill hun må være. Jeg likte fargene veldig godt. Lo høyt da jeg leste om søtsuget ditt, tror mange kan kjenne seg igjen. Men jeg visste ikke at hunder evakuerte under slike omstendigheter også, og ikke bare gubber. Syns jeg ser dem for meg.

Ha en god helg : )

Mitt hvite hus sa...

Titt tei Gamlå... ser deg bak gardinen..
Kjempeflott hus dere har da. herlig veranda som kommer . Vi har ca 60 også men den går rundt to vegger på huset, dette blir danse plass dette.O=9
Ja er det ikke deilig å vite at dette er verket deres? Sånn er det her også en blir ufattelig glad i alt man har gjort. Gud så flink mann du ar eller Gubbe som du sier.. det må du formidle til han. Ser ut som han har en herlig hobby han også=)
Kos dere masse på bloggtreffetO=)
Klemmer Kerstin

GundaM sa...

Jovisst, stilig varemoped. En slik skulle Containergirl ha trengt innimellom...Kanskje kunne gubben din tatt på seg oppdrag..? HIhi

Her er det tapas og øl! Elsker øl, spesielt det mørke, søte, kraftige ;)

KlemX3

sortekatt sa...

Hei!
Koselig hus du har!
Så flinke dere har vært:)

Gleder meg til å treffe deg og i morgen;)
Klem Mona.

moa sa...

tjolahoppsasa gamlå:0)
..for et utrolig flott hus dere bor i..kjempekoselig!! Der vil jeg tro dere stortrives, ja...
Ha en hyggelig fredagskveld og ha en superdag i morgen på bloggtreffet..
moaklem

Som mine dager er sa...

Så koselig huset ditt er. Skjønner godt at du er fornøyd med det. Og tenk som du vil kose deg på den digre terrassen. Den vil du nok elske fra mars til september. for ikke å snakke om alle krukker med blomster du kommer til å ha der ute ... ;-)

Godt å ha ditt blide åsyn tilbake i ruta igjen. Jeg liker henne bedre ;-) Og du må bare fortsette med Stavanger-dialekta di. Den liger jeg godt!

Fin helg ønskes deg.

Klem fra Marit

Tulip sa...

Fint hus. Ser dere holder på med utbygg. Litt av en jobb, men ser ut til at dere får en megastor terrasse etterpå. Deilig!

Å så flott moped! Den likte jeg, og fargen var jo bare knæsj!!

Magdalena sa...

så kosleig innlelgg ,- råstilig moped,- skulle hatt en sånn...
klem og koselig helg~~~~¨

Lisemoren sa...

Hei igjen. Jeg blir alltid så oppkvikket når jeg hører fra deg. Den terassen deres kommer jo til å bli et eldorado når det gjelder krukker og krukkehaging. Du må bare "plage" meg så mye du vil,gjør ingenting, det er jeg vant til her og. Men det kan godt hende du har alt for høye forventninger til kunnskapene mine. Husk endelig på at jeg er selvlært, men langt fra utlært, og går fremdeles på en og annen smell, uten at jeg tar det så tungt. Men når det nærmer seg litt mer vår, skal jeg lage et krukkehage innlegg, vær du trygg. Her er planene for lengst klare.

klem fra lise

Tone sa...

Hei hei!!
jaja en liten bloggtørke har vi vel noen og en hver...jeg har ikke hatt noe valg da...hehe...
Birk er hele helga på dyreklinikk (les blggen hans) - og jeg er så lei meg, men nå er han operert, vi får ham hjem mandag. merkelig at det går an å savne en propell vi bare har hatt noen uker sånn som vi gjør nå...
god helg!

rod i hob sa...

Flott hus gamlå!!
Stilige grønne mc! minte veeeeeldig om en sykkel eg såg i amsterdam....

Kos dåkke på treff i mårå!

CosiFanTutta sa...

Kjære Gamlå min :o)

Fått bildet tilbake - ditt blide, vakre åsyn var savnet :o)

Beklager at jeg er musestille for tiden, ikke kommer jeg i morgen heller. Heldige alle som får treffe hu Gamlå!!! Jeg vil også!! Nå leveres oppgaven inn rett over helgen, to måneder til neste. Har littegrann mer tid fremover da :o)

Koselige hus, og super, fantastisk flott hobbyrom du har fått deg!! Sånt vil jeg også ha, vet ikke helt hva jeg skulle brukt det til, men..... "Kjekt å ha"

Ville bare ønske deg riktig lykke til i morgen! Akkurat nå er jeg veldig glad for at jeg ikke skal til Stavanger i helgen, da tror jeg stressnivået hadde blitt for høyt :o) Kos deg masse i morgen. Hvis storeflittig kommer så fortell henne at hun har vunnet veske og bag hos meg, kan du?

Tusen takk for at du ikke glemmer meg, selv om jeg er er inaktiv =o)
Hils gubben!


Superstor klem fra Cosi

Ingrid sa...

Ser ut som er veldig koselig hus! God helg og kos deg på bloggtreff!

Bajas sa...

Gamlå har et supert hus! Og den terrassen kommer til å bli f a n t a s t i s k! -og den moppen var helt knæsj! =)
Ønsker deg en glitrende helg! ;)
/cat

Anne sa...

Så koselig du bor :-))

Miamor sa...

..trivelig hus..kos deg masse på bloggtreff...skulle vært flue på veggen der je...tren pratemusklene før du går!!! klem ;)

hannemor sa...

SKA SEI??? For et flott hus da Gamlå! Kan tenke det har vært noen arbeidstimer der ja, hvis dere har gjort alt dette selv. Jammen godt du har en Gubbe som KAN...hvor finnes de hen?? Finner aldri en sånn mann jeg ,,,for det står nok skrevet i pannen min: " Jeg elsker gamle hus og renovering, men kan ingenting selv" ...hahhah...ikke rart de skygger banen!! Neida, jeg gjør mye selv altså, men snekkerarbeid er ikke min greie!
Kan tenke meg du venter med lengsel på terrassen,,det blir jo rått da,,sitte oppå der om sommeren.

Ha en flott helg,,ja dere er vel på bloggtreff nå,,gleder meg til referatet!!

Klem

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Du må ikke skrive om snøklokker og knopper som spretter der borte i Stavanger inne hos meg. Jeg blir så full av lengsel at jeg går mest i spinn. Du vet, jeg har bodd 8 år i Stavanger og savner våren noe helt forferdelig. Det var jo litt deilig å lese om også da. Satt en god stund å bare drømte meg bort til den gang da. Når eldstejenta var lien og vi trillet turer i de koslige gatene (bodde på Storhaug). For Stavanger er en vanvittig koslit by.

Flott hus du har. Ser digert ut. Og den moppen var kjempesøt. Nostalgisk som jeg er, så kan jeg godt like sånne:)

Ha en herlig lørdag
klem

Vibeke sa...

Blir spennende å høre hvordan dere har hatt det i dag!:o)

Klem

Cathrine Aksnes sa...

koselig hus gamlå... å sånne flinke mannfolk liker vi ;)hehe. ha en flott lørdag

Unknown sa...

Så flott huset var, Gamlå...
Kjekt at du tok utfordringa.Forstår godt at du er fornøgd med innganspartiet ditt, ja...
Det blir sikkert kanllflott når dokke får terassen på plass:0)
Deilig å kunne nyte lange, varme sommarkveldar der!!
Klem

Anne på Moseplassen sa...

duverden, det var terassen sin!
Og den varemopeden ble jeg veldig missunnelig på, skikkelig kul og praktis :)

 

blogger templates | Make Money Online