tirsdag, april 15, 2008

Smil



Da jeg var yngre, veide jeg noen kilo mindre. Jeg behøvde aldri å holde magen inne, når jeg hadde en stram kjole på.

Men nå når jeg er blitt eldre, har min kropp gjort seg fri. Det finnes en form for elastisk komfort, der hvor min midje var engang.

De italienske sko skal være to nummer større, hvis jeg da overhodet kan få føttene i dem, og skrittet på strømpebuksene sitter alt for ofte nede ved knærne.

Men jeg har også lært, at det ikke betyr noe, hva som skjer,
eller hvor sort alt føles i dag;

Livet går videre og i morgen blir en bedre dag.

Jeg har lært, at det sier meget om et menneske, hvordan han/hun håndterer disse tre ting:

1. En regnværsdag

2. Mistet bagasje

3. Sammenfiltrede juletrekjeder.

Jeg har lært, at uansett hvilket forhold man har til sine foreldre, så vil man savne dem, når de ikke er her mer.

Jeg har lært, at det å skaffe seg penger og ting, ikke er det samme, som å skape seg et liv.

Jeg har lært, at livet av og til gir oss en sjanse til.

Jeg har lært, at man ikke kan gå gjennom livet med en baseball-hanske på begge hender. Av og til skal man også kaste ballen tilbake.

Jeg har lært, at når jeg beslutter noe direkte fra hjertet, så har jeg for det meste også truffet den rette beslutning.

Jeg har lært, at selv om jeg er såret, behøver jeg ikke såre andre.

Jeg har lært, at man hver dag skal rekke sin hånd ut til noen. Alle behøver en varm tanke eller et vennlig klapp på skulderen.

Jeg har lært, at jeg stadig har meget å lære.

Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hva du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldri glemme, hva du fikk dem til å føle.

Denne fikk jeg av en venninne idag, og jeg syntes den var så fin at jeg vil dele denne med Dere.

Hilsen

Gamlå





2 kommentarer:

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan! Først, tusen takk for bursdagshilsen på bloggen min. Så flott skrevet det over her.Ønsker deg en strålende helg.
Klem

h.espe sa...

Her var det mange tankevekkere på en gang - utrolig sanne ord!!!

Flott dag videre til deg!!

Klem:-)

 

blogger templates | Make Money Online