tirsdag, april 22, 2008

Fuglehus

Det er så vakker fuglesang å høre i disse dager. Dette fikk meg til å tenke på at jeg må skaffe meg et fuglehus.
Kanskje " Gamlå " skulle hatt en hel samling som hun hengte opp på den ene siden av garasjen!!! Det hadde vært fint det.
Se bare på det lekre fuglehuset her......et slik et vil jeg ha...

Fugler har alltid fasinert meg!! Ser at mange i blogglandia har fuglehus, og for å ikke snakke om så vakre mange av disse fuglehusen er.
Lurer forresten på om det er noen der ute som har hatt fugler i fuglehuset..Tenk så koselig det hadde vært å hatt to fugler som en daglig kunne følge med.

klikk på bilde så blir det større.


Pip,pip
Gamlå

13 kommentarer:

Torunn sa...

God kveld!

Joda, vi har hatt fugler i vårt fuglehus! Om du ser litt tidlig på bloggen min vil du se et bilde av en litt spesiell bjørk. På den er det montert et fuglehus og i fjor vår oppdaget vi plutselig full liv der inne. Det var en piping og en kakling uten sidestykke og det tok jo helt av når mamman kom med mat til disse små.
Hvor mange det var, vet vi ikke..

I tillegg hadde vi en due (ja, due!) som bygget rede og lå og ruget på egget sitt hele forsommeren. (I den samme bjørka). Plutselig en dag oppdaget vi en liten dueunge oppi redet.... Mamman kom innom med litt mat av og til. Men en dag så var den borte og nå er vi spente på om om det blir noe liv og røre i treet igjen i vår :-)

Ha en kvitrende kveld!

Torunn

Nyperosa sa...

Hei,

koselig blogg du har.
Men, men... unnskyld meg...
men, når jeg ser ditt
veldig blide åsyn på bilde,
så syns jeg liksom
bloggnavnet " Gamlå"
ikke passer helt her...
Men andre syns sikkert
det er artig : )
Uansett, her vil jeg svinge
innom flere ganger.
Ha en god uke, Gamlå : )

Nyperosa sa...

Hei igjen,
kom til å tenke på at
med kallenavnet mitt:
Guri M. høres vel jeg vel
ut som ei oldermor,
selv jeg... : )
Først kalte jeg meg:
Gurimalla, men så oppdaget
jeg at det allerde var
en blogg som het det.
Dermed forandret jeg det
til Guri M.
Trives ikke med dette navnet,
så jeg vil herved på denne
side side forandre det til:
Nyperosa.

Gamlå sa...

Hei Nyperosa!! Det navnet likte jeg, men jeg likte også Gurimalle. Det er et uttrykk som vi i Stavanger bruker. ( smiler).

" Gamlå " kommer rett og slett av at det er kallenavnet mitt i familien min. Uff, ikke pent å kalle et lite barn for " Gamlå" leeeeeeer. Men min mor og resten av de voksne i slekta syntes vel at dette passet meg. Ikke vet jeg hvorfor...ler...men de hadde vel en grunn. Hm tror jeg må spørre min mor mer om hvorfor navnet " Gamlå " .

Har trykket på brukeren på innlegget ditt, men der kommer jeg ikke til noe blogg?

hilsen Gamlå

tinemor sa...

Jeg elsker fuglehus!!
Har skaffet meg endel i det siste årene. Og vurderer faktisk å gjøre det du sier, sette dem alle opp på ene veggen på garasjen.... Så vi får se om det blir handling ut av planen.. ;-)
Ha en strålende uke!

Prinsesse Elin sa...

Ja jeg elsker fuglehus. Jeg har planer om å kjøpe meg et sånn hvitt fint et til å ha på pynt nede i hagen denne sommeren. Jeg har et par som prinsessa har snekra med det gir liksom ikke samme følelsen...he he. Ønsker deg en fin fin dag. Klem fra Elin:O)

Anna Lisa sa...

Å ja...Det er koselig med fuglekasser og fuglekvitter i hagen... Tusen takk for kommentar i bloggen min:) Koselig at flere deler samme tanke som meg ang løvetanna.Den har sin mening. Ha en flott dag!! Klem

HildeS/Frøken Fryd sa...

Heisann.
Det er så koseleg med fuglehus, men har ikkje prøvd å setje opp noko her me bur. Trur kanskje katten vår hadde syntes det var veldig kjekt,hehe.
Koseleg blogg du har, kjem gjerne igjen her.
Ha ein fin dag:)

Nyperosa sa...

Hei igjen.
Ja det stemmer at
jeg har ingen blogg,
men liker å sveve
rundt å besøke dere
bloggere.
Ser mye fint.

Det var jo ei flink
sy bloggererske
i Trondheim som
allerede brukte
" Gurimalla".

Snålt og rart at du
ble kalt Gamlå allerede
i barndommen : )

Au revoir.

A Seaside House sa...

Vil også ha fuglehus, men det er nok ikke så smart når en har katt i huset. Hadde jo vært veldig koselig å følge fugler som kom hver dag:) Merkelig at du ikke kan kommentere på bloggen min, skal prøve å finne ut av det...Vi har jo samme type blogg og allting hmmm..Du må iallefall ha en riktig god helg:O)

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Tusen takk for koselig kommentar i min blogg!:)
Så sjarmerende disse fuglehusene var:) Det hvite på øverste bildet var jo noe som kunne vært i min hage, ser jeg;)
Vår har vi fått, endelig!!!:)
Ønsker deg en fin søndag!
Klem fra chatrine:)

Emmeline sa...

Jeg må jo bare le av denne Gamlå debatten...hehehe! Og fuglehus vrimler det jo av i Bloglandia, men de fleste tror jeg jammen er pent plassert som pynt i stuer og på kjøkkenhyller, og så må fuglene seile sin egen sjø--- eller fly i sin egen vind eller hva man sier på fuglespråket;)

Jeg er på kveldens lille takkerunde. Har jo bestemt meg for å besøke alle som la igjen en hilsen på ettårsinnlegget mitt, og det er faktisk utrolig koselig. Massevis av fine og inspirerende blogger å besøke og din er en av dem. Må jo bare få takke for varme ord og koselig hilsen fra deg. Håper du får en fin søndagskveld og en kjekk uke:)

Camilla H Bjerke sa...

Ser det er lenge lenge siden innlegget var lagt inn. Men jeg legger inn en komentar uansett. Er på leiting ette er fint fuglehus. takk for innlegget

 

blogger templates | Make Money Online